Förslag på boknings-app gav en fri månadshyra

Den som lämnade in det bästa förbättringsförslaget i Länsgårdens kundundersökning kunde vinna en fri månadshyra. Nu är vinnaren utsedd. Vinnaren föreslog en boknings-app för gemensamma utrymmen.
– Det är ett kreativt och bra förslag på hur vi skulle kunna förbättra bokningar av tvättstugor, samlingslokaler och gästlägenheter, säger Inga-lille Atterling, förvaltningschef på Länsgården.

Den lyckliga vinnaren heter Sven och lämnade in följande förslag på förbättring:

”Att ha en Länsgården app för sina hyresgäster där man kan boka, om – avboka tvättstugan. Gästlägenheten och samlingslokalen.”

I kundundersökningen har Länsgården fått in väldigt många kommentarer och förbättringsförslag, berättar Inga-lille. Och alla inkomna förslag och kommentarer tas på stort allvar, försäkrar hon.

– Vi håller som bäst på att gå igenom alla mätpunkter och kommentarer för att vi ska kunna ta fram en åtgärdsplan utifrån resultaten från kundundersökningen.

Så även de hyresgäster som inte vann en hyresfri månad kan alltså betrakta sig som vinnare – eftersom de får ta del av kommande förbättringar.

– Vårt fokus är på att ständigt utveckla och förbättra vår verksamhet, så att våra hyresgäster ska trivas hos oss, säger Inga-lille.

Fotnot: Länsgården ser inte namnet på personerna bakom förslagen till förbättringar, utan har endast tagit ställning till de olika förslagen. Länsgården fick reda på namnet på vinnaren genom att samarbetspartnern Marknadskraft tog fram namnet i efterhand – när det bästa förslaget redan hade utsetts.